Archiwum bloga

niedziela, 21 sierpnia 2016

ROZDZIAL 22 S/Z/ no to pięknie..? ( 21.08.2016r)


Perspektywa Lili 

-Spotkamy się u Pani Dyrektor z twoją ciocia *powiedziała  uśmiechając się do mnie, odzajemniłam to uśmiechając się do niej wrednie. Szmata.  *Dziekuje macie przerwe *kiedy wyszliśmy Rosa dziękowała mi, szaleniec.

-Byłam tak przerażona.. *Mówiła i pokazywała trzęsące sie ręce.

 -Ale Li  jak nauczysz się 55 kartke? * zapytał mnie białowłosy

 -Jakoś musze dac rade tak? * Powiedziałam spoglodając na ładnego blondynka.  Usmiechnełam się do niego.

-Słuchaj czy to ? * zapytał Lysiu


-co teraz mamy.?, macie? * powiedziała całując Lysa w usta.

-Matma niunia *powiedziałam do niej odrywając oczy od tego słodkiego blodynka.Iris wiedziała już co mnie czeka dlatego teraz rozpoczeła sie debata. Moich ukochanych. Mojej 4, przepraszam 3 :D

-Boże Calutka geografia calutki kontynet

-Tak z każdym procentem Celsjuszem naucze się wszystkiego, pewnie będzie kazała mi siedziec z nią przy biurku albo w pierwszej łace nie ma problemu

-Zrobic Ci ściagi?, to około 7 storn * Powiedziała Iris

-Wiem wiem 55 kartek czeka na mnie w domu *powiedziałam patrzac na nich Dzisiaj wyjatkowo na matmie było luzno zapowiedziała już jaki egzamin czeka nas w piątek i uczyliśmy się właściwie ćwiczyliśmy na niego. Bo kto nie potrafił zadanie wylecial z klasy. Ja powtarzałam z Wosu żeby nie uwział się na mnie. Byłam tam samiutka także musiałam dac sobie rade. Kiedy nauczycielka z matmy poprosiła mnie do tablicy i kazała rozwiązać funkcje liniową. Podeszłam do tablicy i zaczełam pisac odpowiedz na zadanie


Zad. 20
Dana jest funkcja y = 3x - 3, x należy do zbioru R
a.) sporządź wykres funkcji.
b.) oblicz jej miejsce zerowe.
c.) określ czy funkcja jest rosnąca, malejąca, czy też stała.
d.) podaj współrzędne punktu, w którym wykres funkcji przecina oś y.

Odpowiedziałam po czym ona sprawdziła

-Dobrze widze ze rozumiesz to?

-Tak pani profesor

-To dobrze, powtórz sobie z Wosu dziecko drogie *powiedziała a ja byłam w szoku

-Moja klasa właściwie moje uczennice są w 3 klasie wiec wiem jak wygloda Wos, no i jak pożarłaś się z panią od Geografi *powiedziała uśmiechając się do mnie *pamietajacie kochani że w piątek sprawdzian, czy jest ktoś kto tego nie rozumie?, jeśli nie to jesteście wolni. *powiedziała a my wszyscy uśmiechnęliśmy się do niej.

-Dasz rade pogodzic dzisiaj trening po szkole i nauke?

-Tak, po za tym jak naucze się dzisiaj to będę mieć spokoj calutki miesiąc a wy?

-Jasne to tylko mapa *powiedziała Rosa uśmiechając się do mnie . Pożegnaliśmy się bo oni poszli na kompozycje muzyki a ja na biologie. Pierwsze lekcja wiec dowiem się czego ona chce odemnie.Usiałam z innym uczniami tym razem była ze mną tylko jedna osoba z klasy Melani. Usiadlam obok niej i słuchaliśmy co pani ma do powiedzienia.

 -Dzień dobry zaczniemy od tego że powiem wam czego oczekuje z BIOLOGI

Budowa i funkcjonowanie komórki
Skład chemiczny komórki Podstawowe typy komórek. Charakterystyka struktur komórkowych Metabolizm komórki Oddychanie komórkowe Cykl życiowy komórki Podziały komórkowe

Tkanki
Tkanki - wprowadzenie Tkanka nabłonkowa Tkanka łączna Tkanka mięśniowa Tkanka nerwowa
Organizm człowieka jako zintegrowana całość
Układ pokarmowy i odżywianie Układ oddechowy Krążenie Odporność organizmu Wydalanie Pokrycie ciała Ruch Narządy zmysłów Regulacja nerwowo-hormonalna Rozmnażanie i rozwój Zdrowie i choroba

Genetyka
Podstawy genetyki klasycznej Kwasy nukleinowe: DNA i RNA Zapis informacji genetycznej Realizacja informacji genetycznej Budowa chromosomów Kariotyp człowieka Dziedziczenie płci i cech z nią sprzężonych Mutacje Choroby dziedziczne człowieka Choroba nowotworowa Metody inżynierii genetycznej Osiągnięcia i perspektywy inżynierii genetycznej


Ewolucjonizm
Historia poglądów na ewolucję Dowody ewolucji Zmienność Ewolucjonizm współczesny Powstawanie gatunków Prawidłowości ewolucji Hipotezy dotyczącepowstania życia na ziemi Ważniejsze etapy ewolucji Antropogeneza Człowiek jako gatunek biologiczny

Podstawy ekologii
Bioróżnorodność Klasyfikacja organizmów Tolerancja ekologiczna Cechy populacji Zależności między populacjami Funkcjonowanie ekosystemów Człowiek i środowisko Problematyka współczesnego rolnictwa Formy ochrony przyrody


Spojrzałam na zapisany zeszyt, w ciagu jednego roku mamy tyle. Aż za dużo. Komletnie. Napiłam sie soku. Zobaczyłam że blodyn spogloda na mnie.

-Ładna jesteś * powiedział bez ogródek.

-wiem o tym * powiedziałam, a nauczycielka zaczeła mówic.

-W piątek napiszemy sobie kartkóweczke tylko o Skład chemiczny komórki Podstawowe typy komórek. A teraz zapisujemy to co mamy się na piątek nauczyc  * No i w koncu normalny nauczyciel pisaliśmy wszystko to czego ona chciala. Przynajmiej wiadomo było czego mamy się uczyc. Po lekcji z nia byłam zadowolona. Szłam z Iris, bo Lysander znikł gdzieś. Rosa poleciała na przerwe do Leo żeby jej wszystko opowiedziec. Wiec została mi tylko ta biedna ruda.

-Aż tak źle z tą   geografią?, że na jutro masz jej zdac cała Europe? * zapytała, spojrzałam na nią zzażenowaniem

-Dokładnie razem z mapa i stolicami jak Rosa i Lys * powiedziałam

-Musiałaś tak do niej pyskowac>? . * Powiedziała, a ja spojrzałam na nią.

-Musiałam, wybacz że jestem wyszczekana naprawde. Wiesz co daruj sobie bo wiem co sie dzieje.

-Co takiego niby się dzieje?

-Widze że ani tobie ani Rosali czy Lysandrowi nie pasuje moją nowa osoba. Ale zrozum że to teraz ja decyduje nad swoim losem i właśnie taki chce miec.

-Chcesz byc uważana za...

-Za!, no dalej Iris powiedz za kogo?

-Za jakąś kretyńską  blondyneczke bo Kastiel Cassas dal jej spokój?!

-Wiesz co daruj sobie.

-Ah no tak rozumiem *powiedziała nagle a mnie wkurzyła.

-Tak co takiego rozumiesz?. Dobra Lil, nie kłócimy się, jesteśmy okropne naprawde * Spojrzałam na nią, miała racje jednak, przytuliłam ją mocno do siebie a ona mnie do siebie.* Kocham Cię ty moja malutka Lil * powiedziała a ja usmiechnełam się *  No to co teraz masz?

-Ja Ciebie też Kocham . Mam Chemie

-O to tak jak ja, myślałam że poszłas w ślady rodziców.

-To znaczy?

-No wiesz prawnik i prokurator?

-Nie mnie zainspirowała Filologia angielska.

-O kurcze ja na malowanie, artystyczne chce isc. 

 -To fajnie, ale nie mów to nauczycielka bo dopiero się na ciebie wezmą *obie zaczęłyśmy się chichrac idąc na jedna godzine chemi. Kiwdy weszłyśmy panowal istny burder. Usiadlysmy do ławki na końcu klasy i siedziałyśmy. Wtedy Pani uderzyła o dziennik w stoł. Kiedy reszta usłyszała bum!! Uspokoiła się.

-Dzień dobry smarkacze witamna 1 lekcji Chemi w tym roku, otworzyc zeszyty i wyjąści długopisy!, podam zagadnienia na ten rok szkolny, a potem jesteście wolni na nastpenej lekcji powiem wam z czego mi zdacie pierwszy egzamin. 8powiedizała a my posłusznie to zorbilismy * A wiec wasza tematyka na ten semestr to :

*Pierwiastki i związki chemiczne
Atomy i cząsteczki Wartościowość, wzory sumaryczne i strukturalne Zasady nazewnictwa związków nieorganicznych 

*Budowa atomu
Rozwój poglądów na budowę materii Kwantowo-mechaniczny model budowy atomu Budowa atomu a położenie pierwiastka w układzie okresowym Izotopy Zjawisko promieniotwórczości Elektrony w atomach Masa atomowa i cząsteczkowa

*Układ Okresowy Pierwiastków
Próby usystematyzowania pierwiastków

*Wiązania chemiczne
Reguła dubletu i oktetu elektronowego - powstawanie jonów Elektroujemność pierwiastka Wiązanie kowalencyjne (atomowe) Wiązanie kowalencyjne spolaryzowane Wiązanie jonowe Wiązanie wodorowe Typowe właściwości związków a rodzaje wiązañ chemicznych

*Reakcje chemiczne
Równania reakcji chemicznych Typy reakcji chemicznych Szybkość reakcji chemicznych Reakcje utleniania i redukcji

Podstawy obliczeń chemicznych
Mol i masa molowa Prawo zachowania masy Prawo stałości składu Prawa gazowe Obliczenia stechiometryczne

Roztwory
Podział roztworów Rozpuszczanie i krystalizacja Metody rozdzielania składników roztworów właściwych i zawiesin Stężenie procentowe Stężenie molowe Sporządzanie roztworów o danym stężeniu Reakcje w roztworach wodnych

Węglowodory
Chemia organiczna jako chemia związków węgla Węglowodory nasycone - alkany Węglowodory nienasycone Węglowodory pierścieniowe (cykliczne) Występowanie węglowodorów w przyrodzie

-Zaczynam się zastanawiac co mnie podkusiło na te przedmioty *powiedziałam a Iris zachichotała, Pani najwyraźniej nie zwróciła na to uwagi mówiła dalej.

-Napiszecie sobie to i jesteście wolni. A jeszcze jedno pewnie mowią wam to nauczyciele wszystko jest w książkach które dostaliście rok temu, tak w końcu wam się przydarza. Dziękuje za uwagę do zobaczenia *powiedziała a ja zebrałam swoje rzeczy i wyszłam z moją rudą przyjaciółką z klasy.

-No to teraz Wos i Wf będziesz? * Zapytała przechodzącą obok Melani

-Będę będę ale nie wiem czy zagram * Odpowiedziała, a ja myślałam że dostanę ciśnienia

-Dlaczego? * Zapytał mój rudzielec.

-Zobacz ile nauki * odpowiedziałam pokazując na wielką teczke

-Ja mimo wszystko chce spróbowac * powiedziałam jej w odpowiedz

-Mam nadzieje że Ci się powiedzie * odpowiedziała i znikneła nam z oczu.

-Nie dziękuje *powiedziałam żegnajac sie z Iris, i zmierzając w kierunku gdzie teraz miałam miec ukochany Wos. Usiadłam właściwie to jakby porażona prądem bo na dzien dobry nauczyciel Wosu krzyknął

-Scrrut może bys usiadła! *powiedział gościu a ja usiadłam jak miało być na początku. *Wyjmujemy kartki i piszemy odpowiedz na te pytania *powiedział pokazując ukrytą tablce.

Rodzina jej typy i funkcje,
Organizacje międzynarodowe ,
Normy społeczne Rodzaje prawa,
funkcje prawa i egzekwowanie prawa,
Życie społeczne - uwarunkowania życia społecznego
Problem głodu na świecie
 No to piszemy pomyślałam znając odpowiedz na wszystko ciekawe czy też dostane opierdul za to że znam na wszystko odpowiedz.


1. Rodzina jej typyi funkcje :

Definicja rodziny : Rodziną nazywamy podstawową, pierwotną, małą grupę społeczną składającą się z rodziców, ich dzieci (także adoptowanych) i krewnych. Rodziców łączy więź małżeńska, rodziców z dziećmi – rodzicielska.

Do głównych funkcji rodziny zaliczamy:

funkcje rodziny
funkcje prokreacyjne;
przygotowanie dzieci do wejścia w życie społeczne, ich pielęgnowanie i wychowywanie oraz zapewnienie im odpowiedniego startu życiowego;
prowadzenie gospodarstwa domowego, zaspokajającego potrzeby członków rodziny;
prawowanie pieczy nad życiem członków rodziny, ich zachowaniem, kulturą, zdrowiem, trudnościami życiowymi.


4.Funkcje materialno – ekonomiczne wiążą się z postępującą partykularyzacją dochodów członków rodziny. Często zarobkują oboje rodzice, także dorastające dzieci. 
Funkcja kontrolna ulega coraz dalej idącym ograniczeniom, co wynika z anonimowości jednostki poza domem, zwiększenia czasu przebywania poza nim. Autonomizacji członków rodziny itd.;

Funkcja socjalno – wychowawcza ulega zawężeniu na rzecz poszerzenia obszarów działania innych instytucji.


Wyróżnia się najczęściej trzy typy rodzin

rodzinę małą,
rodzinę dużą,
rodzinę zmodyfikowaną dużą (rozszerzoną).

Rodzina mała

Składa się z pary małżeńskiej i niepełnoletnich dzieci. wspólną cechą rodzin małych jest to, że są to rodziny dwupokoleniowe, chociaż wyjątek stanowi rodzina jednopokoleniowa, rodzinach małych kontakty osobowe z krewnymi ograniczone są do najbliższych członków rodziny.
Rodziny tego typu (rodziny małe) występują w różnych formach, np. w formie pełnej i niepełnej, jako rodzina instytucjonalna i rodzina oparta na koleżeństwie (większego znaczenia nabiera interakcja oraz ekspresja osobowości członków rodziny).”

Rodzina duża

W ramach, której kilka pokoleń krewnych żyje we wspólnym gospodarstwie. Muszą to być przynajmniej trzy pokolenia. Krewni są zazwyczaj w ramach takiej rodziny połączeni wspólnotą majątkową i dominują w tego typu rodzinie więzy przedmiotowe.
Rodzina duża zmodyfikowana st nazywana inaczej rozproszoną, zredukowaną rodziną dużą. Jest to wielopokoleniowa, bliska sobie grupa rodzinna, która nie mieszka jednak we wspólnym gospodarstwie.


Pozornie podział ten traci na aktualności w miarę upowszechnienia się w kulturze europejskiej rodziny małodzietnej. Kolejnego podziału rodzin można dokonać, biorąc pod uwagę zróżnicowanie więzi społecznej. Przy czy to zróżnicowanie obejmuje zarówno normalną Strukturę rodzin, jak i strukturę zaburzoną. Taki podział wydaje się ważny i aktualny nie tylko z socjologicznego, ale i pedagogicznego punktu widzenia.


2. Organizacje miedzynarodowe :

Organizacje międzynarodowe – niejednorodna grupa uczestników stosunków międzynarodowych dzieląca się pod względem statusu prawnomiędzynarodowego na międzynarodowe organizacje rządowe i międzynarodowe organizacje pozarządowe Mianem rządowych określa się zorganizowane przez państwo struktury utworzone w celu rozwoju współpracy.uszą być one związkiem minimum trzech suwerennych państw, posiadać zdefiniowany cel i być powołane z mocy umowy międzynarodowejZ kolei określenie międzynarodowych organizacji pozarządowych zdefiniowano w rezolucji RGiS ONZ z 27 lutego 1950 jako organizacje działające w sferze stosunków międzynarodowych, które nie zostały utworzone na podstawie umowy międzynarodowej[2]. Ponadto członkostwo w tych organizacjach z natury jest otwarte dla zainteresowanych stron. Ich działalność opiera się na statutach i regulaminach, czyli aktach o charakterze wewnętrznym[


3.Normy społeczne Rodzaje prawa,

Każde społeczeństwo, posiada swój własny system wartości, który leży u podstaw panujących w nim stosunków oraz norm społecznych, czyli pewnych zasad postępowania i zachowania każdego, spośród jego członków. Może to dotyczyć nie tylko kwestii wzajemnych stosunków międzyludzkich (np. sposobu odnoszenia się do rodziców, czy kolegów w szkole), ale również prawa, obyczaju, czy religii. Możemy je zatem podzielić na:

Normy prawne
Normy religijne
Normy moralne
Normy obyczajowe

Normy prawne są to zasady ustanowione odgórnie przez państwo i powszechnie w nim obowiązujące. Wszystkie wykroczenia przeciwko nim, dokonane zarówno przez organy władzy państwowej (np. przyjmowanie łapówek przez urzędników), jak i przez szarego obywatela ( np. kradzież), są bardzo surowo karane. W przeciwieństwie do opisywanych wyżej norm prawnych, normy religijne dotyczą jedynie pewnej grupy osób, deklarujących przynależność do określonego Kościoła. Obowiązujące zasady określają nie tylko nadane przez Boga przykazania (np. Dekalog), ale także pewne, wydane przez głowę Kościoła (np. papieża) dokumenty. Ich świadome i celowe łamanie, może doprowadzić nawet do klątwy, czyli wykluczenia ze wspólnoty wiernych.tym, czy normy moralne, obowiązujące w społeczeństwie, zostaną przez człowieka przyjęte, czy odrzucone, decyduje posiadany przez niego system wartości. Zdarzyć się jednak może, że ich zanegowanie, spotka się z pełna dezaprobatą społeczną i spowoduje jego całkowite wykluczenie z grupy.pamiętać, że czasem jeden uczynek, może wiązać się ze złamaniem kilku norm. Tak jest na przykład z zabójstwem, czy kradzieżą. Osoby, które popełniły ten uczynek, złamały nie tylko normy prawne, ale także normy religijne i moralne.

funkcje prawa i egzekwowanie prawa, . Skarciłam się w duchu nie  pamietam co było tam dalej na tej kartce. Cholera.....




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz